2010. szept. 25.

Isteni terv

Kérdés:
-Van-e isteni terv? Vagy nincs? A tapasztalatom szerint nincsen isteni terv, nincsen előre elhatározottság. Viszont annyi helyről hallom és olvasom, hogy van... feltételezem, hogy ők sem hazudnak. És itt van ez az ellentmondás, amivel nem tudok mit kezdeni.
Válasz:
-Tudod  a választ.
-Én úgy találom, hogy nincsen terv, nem kell semminek megfelelni. És azok akik hisznek egy tervben... akkor az honnan jön?
-Mire jó egy terv?
-Gondolom, egy irányt ad. Valahonnan valahová eljutni...
-És az mire jó?
-???
-Biztonságot ad.
-Ha van terv, lehet kit okolni. Meg lehet tenni a felelősnek. És akkor nem kell felelősséget vállalni...
A terv a szabadság vége. 
Ne keverd össze azt a tervet, amit te hozol létre azzal, amit kivetítesz, hogy más hozta létre.
Mindenkinek van választása, vágya, szándéka. És ami az egyéni választásokból összeadódik, kialakul, úgy tűnik, hogy egy közös tervvé áll össze. De ez nem létrehozott. És ennek nincs ereje feletted.
-Nincs ereje felettem? Ezt hogy érted?
-Minden pillanatban választhatod, hogy csatlakozol ehhez a külső tervnek tűnő sodorhoz vagy nem.
-Érted?
-Igen.

8 megjegyzés:

Babi néni írta...

Steven Pinker: Az elme működése - Ő azt írja, hogy a megértésünk határa, az elménk működésének a miértje, ezért kreálunk egy felsőbbrendű intelligenciát, hogy azzal magyarázzuk a magyarázhatatlant. Végül is ez is egy magyarázat. :o)

Nagyon érdekes könyv, most fejeztem be.

LARION írta...

Igen.... örök kételkedő lévén, ugyanezt vallom........ néha azt érzem ez az egyszerűbb, a legkényelmesebb ha belekapaszkodhatnak az emberek valami olyanba, ami valójában egy nagy üres lufi.....
Mert ha lenne valami felsőbbrendű hatalom , amely jószándékú, mint hírlik... akkor miért jó látnia azt a sok szenvedést, a sok drámát, amit mi az emberek csinálunk..... Egy csomó idő eltelt és még mindig ott tartanak az emberek ahol...., a segítség még mindig nem jön...... és nem is fog..... délibáb.....
Magunkban kell hinnünk és erősnek kell lennünk, és azokra az emberekre, életeseményekre kell koncentrálnunk, akikből érezhető az igazi és élőbb lélek hang....
Ebben az emberi létben túl sok a kérdőjel, mely megoldódhatott volna már több soron.......
Mitől félnek az emberek , miért kell nekik folyton valami, amibe kapaszkodni kell ..... miért nem hisznek jobban önmaguk erejében ? Miért mástól várják az erőt ??? Nem értem...... Az erő mindenkiben ott van, csak dolgozni kell sokat rajta......
Sokkal felszabadítóbb érzés ez így , mint az amikor gúzsba kötik az embert az irányítottságok......

aniko66 írta...

Isteni terv, felsőbb erő van! A rosszat, a bajt az emberek idézik elő, inkább ezeket próbáljuk rátolni "másra". Én mint anya, a legjobbat, a legszebbet,... stb. kívánom, akarom a gyermekemnek. Aztán tapasztalom, hogy ő másként cselekszik, mást is kipróbál, nem hiszi el, hogy én a legjobbat akarom, tanítom neki.... hát ilyenek vagyunk mi, mint emberek. A legfelsőbb lénytől a legnagyobb dolgot kaptuk: szabad akarat. És használjuk is... ha jól, ha rosszul... !

LARION írta...

Hát ez az... akkor hol van az isteni terv, mikor folyton rosszak az emberek.... miért nem segít, miért nézi el passzívan ezer éve ugyanazt a sok rosszaságot, amit a gyarló emberek elkövetnek ??? Ez lenne ám az igazi kihívás......
Azt gondolom az emberek nemcsak rosszak.....tökéletlen emberi lények, akik nem tudnak mit kezdeni a saját tökéletlenségükkel és mindig más kell nekik, ami van és sokszor elgyengülnek, sokszor félnek és kihelyeznek egy álmot , amibe belekapaszkodnak és attól - abból remélik - gondolják az erejüket.... Minden megoldás az emberen belül útján..... meg kell barátkoznia mindenkinek önmagával, el kell fogadnia az árnyoldalait is és szeretnie kell magát, ne mást szeresen , egy kihelyezett - külső mítoszt.... elsősorban önmagával kell jóban lennie, és akkor képes lesz másokat is jól elfogadni és helyzetek jól megoldani.....
Jobban kellene az embereknek bízniuk önmagukban....... , és ez sok-sok munka, sok energia....ezt sem adják ingyen.....

Colette írta...

Isteni terv... van. Szeretet, harmónia, egyensúly... nevezd, ahogy akarod. Kaptunk hozzá egy nagy adag szabadságot, amivel nagyon sokan nem tudnak vagy nem akarnak mit kezdeni.
Az erők pedig játszadoznak velünk...
Szóval ott van az a terv, csak ne keverjük össze az emberek terveit az istenekéivel:-)

LARION írta...

..... Colette...szépen írsz.........és tudom, hogy hívő vagy............. nincs is ezzel semmi gond.....
Én meg nem tudok hinni egy délibábnak..... és ez is rendben van....... :))))

Makay Anikó írta...

Én is sokáig hittem az isteni terv létezésében. Pontosabban fogalmazva: nem kérdőjeleztem meg.
Ezt a hitemet táplálták is elég sok felől... Aztán gondoltam- mint jó iskolás-, hogy akkor meg kéne felelni neki...
Jó,jó, de honnan tudhatom meg, hogy most jó vagyok az isteni terv szerint vagy nem vagyok jó? Megfeleltem vagy sem?
Belegabalyodtam már éppen eléggé az isteni tervekbe és emberi fordításokba...

És egyszer csak "megvizsgáltam" a dolgot. Nem találtam csak szabadságot. És ez óriási megkönnyebbülés- nekem, a nagy megfelelőnek.
És ahogy látom, másoknak is...
:-)))

Úgyhogy, én inkább maradok terv nélkül... szabad. :-)

LARION írta...

Igen ez az igazi szabadság nekem is Anikó........ mert ahol korlátok vannak és feltételek és...és..és...amiről írtam, az már sok kérdőjeles........ És igenis gondolkozni kell sokat erről......vajon miért kellene bármit elfogadni, amit sokan.... miért kellene bárkinek és bárminek megfelelni folyton, ami nem mindig növeszti a szárnyainkat ????? Folyton azt érzem az élet túl rövid és van másik út ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, anélkül, hogy tartoznunk kellene valami megszokott formához....... Minden bennünk van, minden erő és szabadságfok , nem más és mások érdeme, tévedés....... Ezt én csináltam, az én munkám , az én izzadságcseppjeim, az én pokoli fájdalomcseppjeimből fakadó örömrózsák....... a mostaniak..........nem kívülről segítettek, saját magam ráncigáltam ki sokszor...... ezt kaptam, de ha lehetett volna, egész más családot választok............., hogy ne ilyen áron jussak el idáig.............. :))))))))