2010. szept. 22.

Csapda a szeretetről

Nagy lecke. Nem lehet erőből szeretni.

Kérdés: Ami a szeretetből születik, az minden valódi?
(Hiszen azt már tudom, hogy a félelem eltűnik, "nem valódi". Kiderül ez minden alkalommal, amikor megvizsgáljuk akár a félelmet, akár a félelem szülte teremtményeket...
És ami valódi, az boldogságot hoz,
ami pedig nem valódi, abba pedig elég rendesen bele lehet gabalyodni... félelmek hegyei...)

Válasz: Igen. Csak vedd észre, hogy van itt egy csapda:
Az, hogy kényszerítsd magadat, hogy  állandóan figyelj, hogy csak szeretetből akarj teremteni.
Kényszeríteni magadat, hogy szeress... Erőből szeress?

Ami könnyű, ami felszabadul belőled, ami jön, amit nem kell mérlegelni, az valódi. Fel sem merül a kérdés, hogy valódi-e.
Szeretgesd meg magadat! Jó vagy!

Köszönet a válaszért Tér és Időnek. Sajnos nem tudom belinkelni. :-))

3 megjegyzés:

Feszter írta...

Nyáron, alkotói válságomban valami hasonlóra jöttem rá, persze máshogy fogalmaztam meg magamnak.
A munkáim közül azoknak volt igazán sikerük (pl. blogom kommentjeiben), amiket magunknak, itthonra, gyerekemnek, családtagoknak ajándékba, vagy csak úgy csináltam. Amikor ez kiderült számomra, átkattant valami, és azóta nem erőlködöm. Furcsa volt, mert azt hittem, hogy nekem ez megy, de sokat kell még tanulnom.

Makay Anikó írta...

Ez a nem erőlködés... furcsa ügy.
De jó. Megkönnyebbülés. Nem?

Feszter írta...

Igen, és megnyugtató.
http://kokorcsinmuvek.blogspot.com/2010/08/miert-ez-csend.html